באפליקציות רבות בתעשייה נעשה שימוש בחומרים מסוכנים או בעבודה בטמפ' קיצוניות, אשר מצריכים רמת בטיחות גבוהה, הן כלפי העובדים במפעל והן כלפי הסביבה. משאבות רגילות כוללות ציר המניע את מאיץ המשאבה ויוצא מבית המשאבה על מנת לקשרו למנוע של המשאבה. על ציר זה נדרש לבצע אטימה דינמית. אטימה זו אינה הרמטית לחלוטין, במיוחד במקרה של נוזלים נדיפים (בעלי לחץ אדים גבוה). בנוסף, במקרה של כשל באטם, נוזל התהליך יפרוץ החוצה עד לזיהוי התקלה, כיבוי וניקוז המשאבה. במשך זמן זה, נוצרת סכנה לעובדי המפעל, נזק לסביבה ואובדן של נוזל תהליך שבמקרים מסוימים יכול להיות יקר.

משאבות מגנטיות מוכחות כבר שנים רבות ביתרונות הרבים שלהן, הן בהיבטי התחזוקה הפשוטה והן מבחינה אקולוגית. בעבודה נקיה ללא פליטות כלל (Zero Emissions), משאבות מגנטיות מגבירות את רמת הבטיחות במפעל ותורמות לשיפור איכות הסביבה במפעל עצמו וסביבתו. אף במקרה של תקלה, משאבות מגנטיות נשארות אטומות לסביבה ושומרות את סביבת המשאבה נקייה ובטוחה.

 

סוגי משאבות וחומרי מבנה

אפליקציות של משאבות בתעשייה יכולות להשתנות בצורה דרמטית מאחת לשנייה, בחירת סוג המשאבה וחומרי המבנה שלה ייקבעו בהתאם לנתוני התהליך, בין היתר: סוג הנוזל, ספיקה ולחץ, צמיגות, טמפ' ועוד.

כשמדברים על משאבה מגנטית, מדברים על צורת ההנעה של המשאבה – כוח ההנעה הסיבובי עובר מציר המנוע אל החלקים הנעים של המשאבה באמצעות מקשר מגנטי. הטכנולוגיה הנ"ל ניתנת ליישום על כל סוג של משאבה ולא רק במשאבה צנטריפוגלית, שהינה הנפוצה ביותר בשוק. חברת רינגל-טק מציעה משאבות תהליך מגנטיות מסוגים רבים: צנטריפוגליות (מתכתיות/מצופות/פלסטיות), משאבות גיר וגלגלי שיניים, משאבות פריפריאליות (רגנרטיביות), משאבות Side-Channel ועוד.

חומרי המבנה של המשאבה ייבחרו בהתאם לסוג נוזל התהליך ולטבלת התאמת חומרים אשר מספקות אינדיקציה למידת ההתאמה של הכימיקלים השונים לסוגי חומרי מבנה קיימים. מגוון חומרי מבנה של משאבות תהליך משתנה החל ממתכות שונות כמו ברזל , ברונזה , פלדת אל-חלד מסוגים שונים, טיטניום ועד חומרים פלסטיים כמו פוליפרופילן, טפלון ועוד.


 

עבודה עם מוצקים

חברת רינגל-טק מובילה שינוי תפיסתי בשילוב משאבות מגנטיות באפליקציות הכוללות מוצקים. קיימים מס' פתרונות טכניים ותצורות של משאבות מגנטיות מסוגים שונים אשר נותנות מענה במקרים אלו.

במקרה של משאבות צנטריפוגליות מגנטיות מתכתיות, לחברה יש ניסיון רב עם משאבות תוצרת חברת Liquiflo, ארה"ב, המורכבות בתוספת פילטר קצה ייחודי (self-cleaning) שאינו דורש תחזוקה וטיפול. הפילטר המורכב בפתח הסניקה של המשאבה, מעביר נוזל תהליך מסונן בלחץ גבוה דרך קדח בגוף המשאבה אל חלקה האחורי בין המסבים הקרמיים. בכך נמנע מעבר נוזל עם מוצקים מבית המאיץ לעבר בית המסבים. משאבות Liquiflo משולבות פילטר מוכחות באפליקציות קשות בעבודה עם אחוז גבוה של מוצקים במספר רב של מפעלים בארץ. פתרון זה מאפשר להחליף במקרים רבים, משאבות בעלות אטם מכני כפול, אשר הינן יקרות ומורכבות בהרבה לצורך תפעול ותחזוקה.

הפתרון הנ"ל אינו נותן מענה למשל במקרה של משאבות מצופות (Lined), כאן ניתן למצוא פתרונות נוספים שפותחו ע"י יצרניות של משאבות מסוג זה. כמו למשל בדוגמא מטה ניתן לראות דגם חדש של חברת CDR איטליה המשלב מאיץ פתוח ומעברים גדולים לסחרור נוזל בתוך המשאבה ובכך מאפשר עבודה באפליקציה עם ריכוז מוצקים גבוה.

 

לפרטים נוספים צרו עימנו קשר היום

    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.